صفحه اصلي | تماس با ما | تبليغات در سايت | آمار خبرها | آمار مشاهده
 

اخبار علمی پژوهشي جدید ترین خبر علمی پژوهشي خبر قبلی خبر بعدی چاپ خبر

براساس يك پژوهش: , کنسرو ماهي و ميگو در پيشگيري از سرطان پستان موثر است

نتايج يک پژوهش نشان داد مصرف ميگو و کنسرو ماهي با کاهش سرطان پستان ارتباط دارد.

به گزارش سرويس پژوهشي ايسنا منطقه علوم پزشکي تهران، اين پژوهش به صورت تحليلي گذشته نگر بر روي 197 زن مبتلا به سرطان پستان مراجعه کننده به مرکز شيمي درماني بيمارستان‌هاي گلستان و شفا در شهرستان اهواز و 197 زن سالم مراجعه کننده به مرکز راديولوژي شهرستان اهواز جهت ماموگرافي (شاهد) انجام شد.

در تحليل اين مطالعه بين مقدار مصرف ماهي، نوع ماهي، روش پخت ماهي با سرطان پستان ارتباطي يافت نشد؛ اما در بررسي گونه متفاوت ماهي مصرف ميگو و کنسرو ماهي با کاهش سرطان پستان ارتباط دارد.

اين مطالعه توسط خديجه حکمت، عضو هيأت علمي دانشکده پرستاري و مامايي دانشگاه علوم پزشکي تهران در فصلنامه بيماري پستان مرکز تحقيقات سرطان پستان جهاد دانشگاهي علوم پزشکي تهران به چاپ رسيده است.



    منبع خبر:خبرگزاری دانشجویان ایران - ايسنا     سه‌شنبه ۵ مرداد ۱۳۸۹

دفعات مشاهده: ۵۰ کد خبر: ۱۱۷۵۲۸
 
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شرکت رایان پژوه سلامت می باشد.
Copyright © 2010 RayanPajouh. All rights reserved.